Karim (l) en Hassane (r) van Stichting Trendy

Hoe het allemaal begon...

Op 14 november 2007 is stichting Trendy opgericht. Aanleiding daarvoor was de succesvolle samenwerking tussen een aantal jongeren uit Kanaleneiland en de politie Utrecht, gericht op het terugdringen van spanningen tussen de politie en jongeren en het tegengaan van overlast en escalaties tijdens de jaarwisseling van 2006.

Naar aanleiding van de bovengenoemde successen heeft Stichting Trendy zich verder uitgebreid. Deze uitbreiding van de activiteiten had tot doel om jongeren uit Kanaleneiland te begeleiden, op te leiden, een zinvolle dagbesteding te bieden, hen te helpen aan stageplekken, en te zorgen voor bemiddeling tussen de jongeren en instanties.

Daarnaast is het ons doel om bruggen te vormen:

• Tussen jongeren en de maatschappij
  • Tussen jongeren en ouderen
  • Tussen jongeren en stage/school
  • Tussen jongeren en instanties

Inmiddels is de stichting nog veelzijdiger geworden. Tegenwoordig houdt Trendy zich onder andere bezig met begeleiding, sfeerbeheer, (wijk)beveiliging, evenementen, kluswerk, schoonmaak, onderzoek, sport, buurtactiviteiten en coaching.

Stichting Trendy bij 'U in de wijk'